Mitä mieltä oppilaamme ovat Demosta?

Lukuvuosi on päättynyt ja opettajat jo hipsineet kesälomilleen. Toimiston puolella vielä viimeistellään muutamia asioita ja sen jälkeen suljetaan ovet hetkeksi aikaa. Ennen seuraavan lukuvuoden alkua on hyvä ottaa vähän aikaa ja katsoa taaksepäin – käydä läpi edellisen lukuvuoden onnistumiset ja kirjata ylös myös ne asiat, mitä voisimme tehdä paremmin.

Teemme aina kevätlukukauden loppupuolella laajemman asiakaskyselyn, jonka tavoitteena on kerätä palautetta, toiveita ja ideoita kehitystyötämme varten. Tänä keväänä saimme kyselyyn vajaa sata vastausta. Kiitos paljon kaikille vastanneille!

Näiden kevään 2019 palautteiden myötä toivotamme kaikille ihanaa kesää ja nähdään syksyllä tunneilla!

Oman opetuspisteen sijaintiin olivat lähes kaikki tyytyväisiä, vain muutaman mielestä opetuspisteen sijainti oli tyydyttävä. Saimme muutaman toiveen uusista opetuspisteistä; esimerkkinä Kulosaari Helsingissä, jossa aloitammekin toiminnan ensi syksynä.

Opetustiloihin oltiin melko tyytyväisiä. 88% mielestä oma opetustila oli erinomainen tai hyvä. Eniten tuli negatiivista palautetta siitä, jos rakennukseen ei pääse sisään odottamaan tunnin alkamista. Emme valitettavasti pysty koulutiloissa aina vaikuttamaan tähän asiaan. Toki teemme parhaamme, että jokainen opetustila olisi standardiemme mukainen ja mikäli joku opetuspiste todetaan huonoksi tai puutteelliseksi, pyrimme etsimään paremman. 

Opetukseen oltiin jälleen erittäin tyytyväisiä. Opetus vastasi odotuksia erinomaisesti tai hyvin 96% mielestä. Tämä lukema ilahdutti meitä suunnattomasti☺

”Opettaja tasapainottelee hienosti popmusiikin komppien ja klassisten soittotaitojen kesken. Tuntuu, että lapsemme oppii musiikkia monipuolisesti.”

”Muksu lähtee aina mielellään kuoroon ja on ollut innoissaan lauluvalinnoista.”

Hinta vastaa opetuksen tasoa hyvin tai erinomaisesti 84% mielestä. Monen mielestä yksityisopetus oli kallista, mutta samaan aikaan he totesivat, että koska opetus on laadukasta ja oppilaalle sopivaa, hinta ollaan valmiita maksamaan.

Yksityisenä musiikkikouluna, joka ei kuulu valtion avustusten piiriin, tulee toimintamme rahoitus lähes kokonaan oppilasmaksuista. Kaupunkien antamat avustukset auttavat ilman muuta, mutta niiden osuus on kokonaiskustannuksista niin pieni, ettei niillä ole vaikutusta hinnoitteluun. Näin ollen, emme pysty kilpailemaan hinnalla, mutta tavoitteemme on antaa koko rahalle vastinetta pitämällä opetuksen taso korkeana ja tasaisena sekä asiakaspalvelumme erinomaisena. Tarjoamme myös edullisempia vaihtoehtoja kuten ryhmätunnit ja kuorot.

Demon opettajiin oltiin jälleen erittäin tyytyväisiä. Meillä onkin töissä hieno joukko ammattitaitoisia ja työhönsä täysillä panostavia opettajia, joista olemme erittäin ylpeitä. On myös hienoa nähdä, että opettajien perehdytyksen ja koulutuksen eteen tehty työ näkyy käytännön tasolla:

  • opettajan ammattitaito oli erinomainen/hyvä 98%:n mielestä
  • vuorovaikutus sujui opettajan kanssa erinomaisesti/hyvin 100%:n mielestä

”Opettaja on positiivinen ja innostava. Hän saa oppilaankin innostumaan ja suhtautumaan soittamiseen positiivisesti.”

“Innostava ja kannustava opettaja. Lapsemme soittotaito on kehittynyt huimaa vauhtia ja hän on selvästi itse alkanut nauttia taidoistaan. Juuri tätä olemme toivoneet.”

“Kiitos taas kerran huippumotivoivasta, innostavasta ja yksilöllisestä opetuksesta”

Suurin osa Demon oppilaista harjoittelee kotona silloin tällöin, mutta moni jopa päivittäin:

  • silloin tällöin 45%
  • useita kertoja viikossa 31%
  • lähes joka päivä 17%

Kuitenkin 86% oli sitä mieltä, että oppilas edistyy soittamisessa/laulamisessa erinomaisesti tai hyvin. Kukaan ei ollut sitä mieltä, että edistymistä ei tapahtuisi ollenkaan.

“Toki oppilas voisi harjoitella enemmän, mutta emme ole halunneet tehdä tästä mitään pakkopullaa, vaan harrastus otetaan rennosti.”

Kysyimme myös yleisesti, mitkä asiat ovat musiikkiharrastuksessa tärkeimpiä. Seuraavat vastaukset nousivat ylitse muiden:

  • musiikillisten taitojen kehittyminen yleisesti
  • mieleinen harrastus
  • iloinen meininki
  • tavoitteellinen eteneminen

Lopuksi kysyimme miten mielellään Demoa suositellaan ystävälle tai tuttavalle. Vastaajista 74% antoi tähän vastaukseksi 9-10/10. 

Asiakaspalvelun toimivuus ja taso on meille myös tärkeä asia. Iloksemme voimme todeta, että 98%:n mielestä asiakaspalvelumme toimii erinomaisesti tai hyvin. Ei huono tulos ollenkaan!☺ 

Yrityksen tasolla yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on tarjota kokonaisvaltaisesti laadukas palvelu, joka sisältää niin erinomaisen opetuksen kuin asiakaspalvelunkin. Toki parannettavaa ja kehitettävää aina riittää, mutta hyvät tulokset ja positiiviset palautteet kannustavat meitä jatkamaan valitsemallamme tiellä.

Kesäterkuin,

Heli-toimari

Jätä kommentti